ACTION S.A., wielobranżowy dystrybutor i e-commerce hub, ogłosił transakcję przejęcia pakietu kontrolnego akcji w spółce BRON.PL S.A., która jest operatorem jednego z największych polskich sklepów internetowych i stacjonarnych z branży broni dostępnej bez zezwolenia, survivalu i ochrony osobistej - www.bron.pl.
Sklep bron.pl ma ponad 20-letnie doświadczenie w handlu militariami na polskim rynku. Przez ten czas zdobył uznanie ponad 100 tys. klientów i wysokie, bo aż 99 proc. zadowolonych i polecających klientów na znanych portalach aukcyjnych. Obecnie oferuje około 20 tys. produktów od topowych producentów z branży militariów. E-sklep ma swój oddział stacjonarny w Częstochowie, gdzie na powierzchni ponad 600 metrów kwadratowych można zapoznać się z niemal całą ofertą sklepu, a na strzelnicy pneumatycznej przetestować wybrane modele wiatrówek, replik ASG lub broni na kule gumowe.
W swojej ofercie mamy takie projekty e-commerce jak sferis.pl, gram.pl oraz krakvet.pl. Teraz przyszedł czas na sklep, który działa w innej perspektywicznej branży, jaką są militaria. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z zakończenia transakcji przejęcia większościowego pakietu akcji w spółce BRON.PL S.A. To dla nas kolejny etap rozwoju Action, który pozwoli nam jeszcze bardziej zdywersyfikować asortyment produktowy, wzmocnić segment B2C oraz zwiększyć udział wysokomarżowych produktów w ofercie. – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Dzięki inwestycji Action będziemy w stanie zwiększyć skalę naszej działalności poprzez ekspansję zagranicę oraz rozszerzenie oferty produktowej, na czym zyskają nasi klienci. Pozwoli to również jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję na polskim rynku. Cieszymy się z możliwość współpracy oraz osiągania wspólnych wyników. – dodaje Mirosław Klekot, Dyrektor E-commerce BRON PL S.A.
Przeniesienie pakietu kontrolnego nabywanych akcji nastąpiło w dniu podpisania oraz zamknięcia transakcji, tj. 20 czerwca 2023 roku. Transakcja została sfinansowana przez ACTION S.A. ze środków własnych Spółki. Przejęcie to stanowi kolejny ważny krok w strategii rozwoju ACTION S.A. poprzez dywersyfikację oferty produktowej o perspektywiczny segment militarny.