GK ACTION S.A. w trzecim kwartale 2020 r. wypracowała dobry zysk netto w wysokości 6 692 tys. zł

GK ACTION S.A. zamknęła trzeci kwartał tego roku z wynikiem lepszym od oczekiwanego, zwiększyła też liczbę klientów w Polsce i zagranicą. Spółka w sanacji z jednej strony zoptymalizowała koszty, z drugiej opracowała mocną strategię rozwoju opartą o zdywersyfikowaną ofertę handlową i szkoleniową, a także sprawną logistykę.

W dobie rozkwitu handlu internetowego, a także poszukiwania nowych nisz rozwoju rynku strategia Action przynosi zamierzony efekt. Spółka dzięki temu jest beneficjentem zmian zachodzących na globalnym rynku e-commerce.

Dziś, wykuwając swoją biznesową przyszłość w Polsce i zagranicą, świadomi wszystkiego, czego doświadczyliśmy w przeszłości przede wszystkim dzięki sanacji, jesteśmy gotowi do tego, by po jej formalnym zakończeniu znów w pełni rozwinąć żagle i ponownie stać się firmą pierwszego wyboru dla naszych partnerów. Action jest ważnym ogniwem rynku internetowego i to stanowi doskonałą podstawę do dalszego rozwoju firmy – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

 Rozwój Action Business Center i segmentu konsumenckiego

Strategia Spółki wypracowana w czasie sanacji opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to Action Business Center, czyli dystrybucja z wartością dodaną kierowana głównie do klientów w kraju. Drugi to szeroka gama produktów konsumenckich oferowanych sklepom internetowym zarówno w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej.

Spółka w ramach Action Business Center dociera do resellerów, integratorów i instalatorów, którzy dzięki jej wsparciu w postaci bogatego wachlarza szkoleń, doświadczonego zaplecza technicznego i projektowego, mogą kompleksowo obsłużyć każdą inwestycję w obszarze serwerów i sieci komputerowych, systemów ochrony i klimatyzacji, a ostatnio również i fotowoltaiki.

Chcąc po zakończeniu sanacji być jeszcze bardziej wartościowym kontrahentem dla naszych partnerów musimy już dziś wdrażać projekty, które pozwolą im realizować nie tylko dochodowy, ale też ekologiczny biznes oparty o odnawialne źródła energii. Dlatego mocno rozwijamy dziś w ramach Action Business Center projekt fotowoltaiki, który w połączeniu z pozostałymi oferowanymi przez nas rozwiązaniami tworzy ekosystem w pełni zautomatyzowanej, „eko” inwestycji, jaką mogą realizować współpracujący z nami partnerzy biznesowi – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

W segmencie produktów konsumenckich Action największy nacisk kładzie na rozwój w Unii Europejskiej, której rynek jest szeroki i różnorodny, co daje ogromne możliwości rozwoju. Dobrą współpracę z powiększającą się liczbą partnerów zagranicznych wspiera wysoce zautomatyzowana logistyka i zaawansowane systemy informatyczne. Oba te kluczowe czynniki pozwalają Spółce być jeszcze efektywniejszym elementem w łańcuchu dostaw na rynku europejskiego handlu internetowego.

Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za trzeci kwartał 2020 r.

table.wynikiq32020 { /*background-color: #20c997;*/ } table.wynikiq32020 th { text-align: center; background-color: #f2f2f2; } table.wynikiq32020 th, table.wynikiq32020 td { padding: 10px 10px; border: 1px solid #adb5bd; } table.wynikiq32020 td { text-align: center; background-color: #e4f5f3; } table.wynikiq32020 td.textLewa { text-align: left; } table.wynikiq32020 td.textSrodek { text-align: center; } 

 za 3 kwartał 2020narastająco
tys. zł20202019zmiana rdr%20202019zmiana rdr%
Przychody464 807407 16757 64014,21 412 8381 143 022269 81623,6
Koszty operacyjne25 02528 591-3 566-12,576 57585 111-8 536-10,0
EBITDA8 802-2 09110 893-17 631-2 01419 645-
Zysk netto6 692-4 10910 801-11 511-8 53520 046-

Nasze marki i projekty