GK ACTION S.A. zamknęła trzeci kwartał tego roku z wynikiem lepszym od oczekiwanego, zwiększyła też liczbę klientów w Polsce i zagranicą. Spółka w sanacji z jednej strony zoptymalizowała koszty, z drugiej opracowała mocną strategię rozwoju opartą o zdywersyfikowaną ofertę handlową i szkoleniową, a także sprawną logistykę.
W dobie rozkwitu handlu internetowego, a także poszukiwania nowych nisz rozwoju rynku strategia Action przynosi zamierzony efekt. Spółka dzięki temu jest beneficjentem zmian zachodzących na globalnym rynku e-commerce.
Dziś, wykuwając swoją biznesową przyszłość w Polsce i zagranicą, świadomi wszystkiego, czego doświadczyliśmy w przeszłości przede wszystkim dzięki sanacji, jesteśmy gotowi do tego, by po jej formalnym zakończeniu znów w pełni rozwinąć żagle i ponownie stać się firmą pierwszego wyboru dla naszych partnerów. Action jest ważnym ogniwem rynku internetowego i to stanowi doskonałą podstawę do dalszego rozwoju firmy – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Rozwój Action Business Center i segmentu konsumenckiego
Strategia Spółki wypracowana w czasie sanacji opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to Action Business Center, czyli dystrybucja z wartością dodaną kierowana głównie do klientów w kraju. Drugi to szeroka gama produktów konsumenckich oferowanych sklepom internetowym zarówno w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej.
Spółka w ramach Action Business Center dociera do resellerów, integratorów i instalatorów, którzy dzięki jej wsparciu w postaci bogatego wachlarza szkoleń, doświadczonego zaplecza technicznego i projektowego, mogą kompleksowo obsłużyć każdą inwestycję w obszarze serwerów i sieci komputerowych, systemów ochrony i klimatyzacji, a ostatnio również i fotowoltaiki.
Chcąc po zakończeniu sanacji być jeszcze bardziej wartościowym kontrahentem dla naszych partnerów musimy już dziś wdrażać projekty, które pozwolą im realizować nie tylko dochodowy, ale też ekologiczny biznes oparty o odnawialne źródła energii. Dlatego mocno rozwijamy dziś w ramach Action Business Center projekt fotowoltaiki, który w połączeniu z pozostałymi oferowanymi przez nas rozwiązaniami tworzy ekosystem w pełni zautomatyzowanej, „eko” inwestycji, jaką mogą realizować współpracujący z nami partnerzy biznesowi – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
W segmencie produktów konsumenckich Action największy nacisk kładzie na rozwój w Unii Europejskiej, której rynek jest szeroki i różnorodny, co daje ogromne możliwości rozwoju. Dobrą współpracę z powiększającą się liczbą partnerów zagranicznych wspiera wysoce zautomatyzowana logistyka i zaawansowane systemy informatyczne. Oba te kluczowe czynniki pozwalają Spółce być jeszcze efektywniejszym elementem w łańcuchu dostaw na rynku europejskiego handlu internetowego.
Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za trzeci kwartał 2020 r.
table.wynikiq32020 { /*background-color: #20c997;*/ } table.wynikiq32020 th { text-align: center; background-color: #f2f2f2; } table.wynikiq32020 th, table.wynikiq32020 td { padding: 10px 10px; border: 1px solid #adb5bd; } table.wynikiq32020 td { text-align: center; background-color: #e4f5f3; } table.wynikiq32020 td.textLewa { text-align: left; } table.wynikiq32020 td.textSrodek { text-align: center; }
za 3 kwartał 2020 | narastająco | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tys. zł | 2020 | 2019 | zmiana rdr | % | 2020 | 2019 | zmiana rdr | % |
Przychody | 464 807 | 407 167 | 57 640 | 14,2 | 1 412 838 | 1 143 022 | 269 816 | 23,6 |
Koszty operacyjne | 25 025 | 28 591 | -3 566 | -12,5 | 76 575 | 85 111 | -8 536 | -10,0 |
EBITDA | 8 802 | -2 091 | 10 893 | - | 17 631 | -2 014 | 19 645 | - |
Zysk netto | 6 692 | -4 109 | 10 801 | - | 11 511 | -8 535 | 20 046 | - |