Idą niepewne czasy dla gospodarki – mówi Prezes Zarządu ACTION S.A., Piotr Bieliński, komentując wyniki I poł. 2022 r.

28 września br. GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022 r. W  omawianym okresie firma utrzymała wysoką marżę, która ukształtowała się na poziomie 8,73% i była wyższa o 0,17 punktów procentowych względem marży w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody w omawianym okresie 2022 r. wyniosły 1 115 263 tys. zł, co w zestawieniu z przychodami za I półrocze 2021 r. na poziomie 1 059 184 tys. zł daje wzrost o 56 079 tys. zł. EBITDA w I poł. 2022 r. wyniosła 26 976 tys. zł, a zysk 17 759 tys. zł. 

Wypracowane wyniki finansowe za I półrocze 2022 r. GK ACTION S.A. pokazują, że rozwój biznesu jest stabilny dzięki dywersyfikacji nie tylko oferty, ale również grona dostawców i odbiorców oraz branż. Poza tym, ACTION S.A. rozwija cały czas biznes na płaszczyźnie B2B i B2C w Polsce oraz poza granicami naszego kraju w oparciu o e-commerce, który jest przyszłością światowego handlu.

-Idą niepewne czasy dla gospodarki. Nasza firma już wielokrotnie na przestrzeni ponad 30 lat prowadzenia biznesu udowadniała, że potrafi skutecznie działać w takich trudnych momentach. Mam nadzieję, że nasze doświadczenie, sprawność biznesowa i obrany kierunek rozwoju w oparciu o stabilną strategię handlową i tym razem pozwolą nam przetrwać niepewny czas. Jedno jest pewne - walczymy, działamy aktywnie dalej, mimo że przed nami, jak również przed całym rynkiem, naprawdę ogrom wyzwań związanych z prowadzeniem biznesu w trudnych do przewidzenia czasach – zapewnia Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. 

W pierwszej połowie 2022 r. spółka prowadziła konsekwentny rozwój e-commerce w biznesie B2C znacznie zwiększając liczbę przesyłek do odbiorców końcowych, prowadziła też szereg szkoleń i webinarów zapewniając stały rozwój klientom B2B, którzy w oparciu o wiedzę zdobytą podczas szkoleń Action Business Center mogą prowadzić skutecznie dystrybucję rozwiązań zaawansowanych.   

-Jak widać, nauczyliśmy się działać w różnych branżach, wychodząc coraz dalej poza IT.     Daje nam to jeszcze większą stabilizację biznesu, ponieważ sezonowość tych branż jest zróżnicowana. Wykorzystujemy w nich wszystkich sprawnie i elastycznie naszą logistykę, obsługę klienta, finanse. Obrana strategia gwarantuje nam przewidywalność i niezależność, co w obecnym czasie działa na korzyść naszego biznesu. Wierzymy, że dzięki temu łatwiej będzie nam zarządzać organizacją w nadchodzącej, pełnej wyzwań i znaków zapytania przyszłości – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.      

Nasze marki i projekty