GK ACTION S.A. zakończyła pierwszą połowę br. wynikami finansowymi zgodnymi z oczekiwaniami rynku. W raportowanym okresie przychody wyniosły 1 376 728 tys. zł, zysk netto 18 614 tys. zł. przy marży utrzymanej na poziomie 8,7%. Osiągnięte wyniki to rezultat konsekwentnej realizacji strategii wzrostu w segmentach B2C i B2B. W tym samym czasie Spółka rozwijała trzeci filar działalności – klaster projektów technologicznych mających na celu zwiększenie efektywności biznesu klientów korporacyjnych i instytucjonalnych.
Rozwój oferty i projektów e-commerce własnych B2C oraz na platformach marketplace
W segmencie e-commerce B2C ACTION S.A. wzmacnia własne domeny: krakvet.pl, pomocedlaseniora.pl, bron.pl oraz sferis.pl. Rozwija także działalność zagraniczną poprzez sklepy zoofaster.cz i zoofaster.de. Równolegle spółka intensyfikuje działania na platformach marketplace, dostosowując się do dominujących trendów rynkowych.
Widzimy, że na rynku e-commerce konsekwentnie coraz mocniejszą rolę zyskują platformy zakupowe, a przyszłość branży będzie kształtowana przez rozwój sztucznej inteligencji. Dlatego inwestujemy w projekty, które wykorzystując te trendy zapewniają klientom pożądaną przez nich ofertę, zwiększają efektywność naszych partnerów i jednocześnie zapewniają stabilny wzrost Spółki – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Potwierdzeniem realizacji tej strategii jest niemal 30% wzrost liczby zamówień w pierwszej połowie 2025 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku.
W B2B akcent na projektach enterprise i sprzedaży zagranicznej
W segmencie B2B Spółka koncentruje się na sprzedaży i obsłudze rozwiązań enterprise oraz dalszym rozwoju handlu międzynarodowego, m.in. poprzez automatyzację współpracy z partnerami e-commerce.
Specjalizacja, automatyzacja i sztuczna inteligencja rozwijają się dziś na naszych oczach w tempie, jakie jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić. To sprawia, że aby pozostać w grze, potrzeba nam nowego systemu ERP, który wdrażamy oraz rozwoju projektów w firmie koncentrujących się na wykorzystaniu narzędzi AI. I nad tym też intensywnie pracujemy, by biznesowa rzeczywistość była dla nas źródłem inspiracji i owocnej współpracy z partnerami, a nie sztuką negowania nowoczesnej technologii – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Rozwój trzeciego segmentu biznesu, czyli technologia jako przewaga
W pierwszej połowie 2025 r. Spółka koncentrowała się na rozwoju oferty kompleksowych rozwiązań dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych, wspierających redukcję kosztów oraz wzrost efektywności. W tym obszarze ACTION S.A. rozwija różne projekty z zakresu optymalizacji operacyjnej bazując na nowoczesnych technologiach energetyki, automatyzacji i robotyki. Dzięki temu siedziba Spółki pod Warszawą staje się centrum technologicznym z rozwiązaniami, które można potem będzie wdrażać u klientów B2B ACTION S.A. Całość tego ekosystemu technologicznego zaplanowana jest tak, by każdy z elementów wspierał się nawzajem generując jeszcze większe optymalizacje.
Wybrane dane finansowe 1H 2024/1H 2025
tys. zł | H12024 | H12025 | zmiana | zmiana % |
Przychody | 1 145 900 | 1 376 728 | 230 828 | 20,14% |
Marża % | 8,82% | 8,70% | -0,12 p.p. | n/a |
EBITDA | 28 096 | 29 224 | 1 128 | 4,01% |
Zysk netto | 20 793 | 18 614 | -2 179 | -10,48% |